
Внимавай с цвета на сградата или паметника. Повечето са бели и заблуждават светломера. Тъй като много от тях са осветени с прожектори, прецени как можеш да използваш това осветление призори или по здрач, когато небето е оцветено. Помни, че различните изкуствени светлини имат различна цветна температура. Така избери баланса на бялото така, че да получиш желания изглед.
Когато снимаш небостъргач или друг висок обект, трябва да отчетеш перспективните изкривявания. Често заставаме близо до сградата и я фотографираме с широкоъгълен обектив, за да я поберем цялата или поне възможно най-голяма част от нея. За целта обръщаме апарата нагоре и плоскостта на матрицата вече не е успоредна на поскостта на обекта. Резултатът е снимка, в която линиите на сградата се събират и тя сякаш пада назад. Можеш да избегнеш този ефект, като се отдалечиш и използваш по-дългофокусен обектив, така, че плоскостта на матрицата да остане успоредна или почти успоредна на обекта. В някои случаи обаче не е възможно да се отдалечиш достатъчно. Ако обичаш да снимаш архитектура, може би трябва да инвестираш в шифт обектив, който позволява чрез корекция на оптичната ос на предните лещи на обектива да се коригират перспективните деформации, без да се накланя самият фотоапарат. Понякога обаче трябва да използваш ефекта на изкривяването преднамерено.
Помисли за разположението. Когато снимаш статуя, огледай внимателно задния план, за да се увериш, че няма нищо, което изглежда грозно или препятства търсеното настроение. Това съвсем не означава, че трябва да премахнеш всичко. Ако статуята е важна част от градина, може би е хубаво да включиш цветните лехи.
Както и при останалите обекти, помисли какво изразява сградата или паметникът и как можеш да използуваш изразните средства на фотографията, за да го предадеш. Коя е най-добрата светлина за конкретната сграда или статуя? Ако осветлението е слабо, можеш да покажеш детайлите и да откроиш статуята с помоща на запълваща светкавица. Ако пък формата е по-важна от детайлите, вероятно статуята би изглеждала най-добре като силует.
Откъс от " Фотографията на път "
Няма коментари:
Публикуване на коментар